Bericht uit Dalian - Reisverslag uit Dalian, China van Annis Lekransy - WaarBenJij.nu Bericht uit Dalian - Reisverslag uit Dalian, China van Annis Lekransy - WaarBenJij.nu

Bericht uit Dalian

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annis

28 Juli 2008 | China, Dalian

Allereerst, excuses dat jullie nu pas een teken van leven vanuit het Verre Oosten ontvangen. De reden hiervan is, is ons strakke programma. Bedankt voor jullie vele SMS-en.

De vlucht naar Beijing via Wenen verliep voorspoedig. Toen we in Beijing onze bagages in Terminal 3 ophaalden, kwam Ineke er achter dat haar Tax Free tas, met 3 flessen 'geurtjes' in het vliegtuig had achtergelaten. Onmiddellijk werd er actie ondernomen. De Chinese OAD vertegenwoordigers stelde iemand beschikbaar, die met ons naar de afdeling 'gevonden voorwerpen' gingen. Helaas geen succes. Bij de Austrian Airlines, nam de
Oostenrijkse directeur contact op met een van het vliegtuigpersoneel en blij vertelde hij dat het tasje gevonden was. Echter over een uur kon Ineke terugkomen om het pakje op te halen. Daarom bleef Ineke en haar Chinese Bodyguard in terminal 3, terwijl ik naar terminal 2 ging om ons in te checken voor de vlucht naar Dalian. Ter informatie: Beijing heeft 3 terminals, die redelijk ver van elkaar staan. Aankomst en vertrek naar buitenland vanaf terminal 1. Binnenlandse vluchten terminal 2 en ophalen van bagages terminal 3.
Aankomst in ons hotel in Dalian ongeveer 19.30 uur.

De volgende dag, 25 juli 2008, maakten Ineke en ik een excursie, de Onvergetelijke Dalian. Toen we tegen de avond in het hotel terug kwamen waren Tjak en Emmy inmiddels ook gearriveerd. Na het eten wou Tjak niet mee wandelen omdat hij zich niet lekker voelde. Hij had die avond zelfs koorts gehad.

26 juli 2008.
Emmy ging alleen op excursie, Tjak wilde in het hotel blijven om uit te rusten, zodat hij de volgende dag fit aan de start van onze Wandeldag kon verschijnen.
's Avonds werden wij tijdens het diner vereerd met het bezoek van de Burgemeester Xia Deren van Dalian en zijn vrouw. Het diner werd ons n.l. door de stad Dalian aangeboden. Heel veel toespraken in het Chinees en Engels had ik gehoord, wat ik niet veel van had begrepen... maar het eten smaakte goed.

27 juli 2008.
De dag voor de wandelaars. Met bussen werden we naar de startplaats gebracht. Emmy zwaaide ons uit en ging het park in en bekeek de Chinese vrouwen die daar bezig waren met hun ochtendgymnastiek. Daarna dacht ze lekker te gaan shoppen....maar helaas de winkels waren nog dicht.. het was immers pas 07.30 uur. Ze was uit armoede maar teruggeaan naar haar bed.
De burgemeester, de bobo's van het KNBLO, IML ze waren allemaal aanwezig. Na het startschot door de marsleider Henk, begonnen we aan een hele mooie, maar zware wandeltocht. De eerste 2 km was het alleen maar 'klimmem'. Toen we op de top waren, was Tjak nergens meer te bekennen. Bij de 2e rust kwamen we Tjak tegen. En paar minuten later voelde hij zich duizelig worden. Ineke riep de EHBO-mevrouw, die snel te hulp kwam. De reden waarom hij onwel voelde, was omdat hij last had van zijn darmen. Hij mocht niet meer verder lopen van de EHBO-mevrouw.
Tjak werd met de bus teruggereden naar de finish. Het gaat overigens nu heel goed met Tjak hoor! Ondanks de hitte en de zware beklimmig hadden Ineke en ik erg genoten van deze mooie wandeling langs de kust van de Gele Zee. Ik moest van haar regelmatig stoppen om foto's te maken.

Vandaag 28 juli 2008, hadden we samen met Tjak en Emmy excursie gedaan (Het dagelijks leven van Dalian). We waren naar de visafslag annex markt geweest. Daarna brachten we bezoek aan een kindergarten. De kinderen hadden voor ons gedanst en gezongen. Met een groep van tien personen gingen we op bezoek bij een Chinese familie, waar wij van alles en nog wat konden vragen over hun familie.

Morgen gaan we om 06.45 uur met de bus naar Beijing. Tjak en Emmy zullen een half uur later vertrekken....

Hoop, in Beijing vaker in Ahiolo waar ben jij nu, te kunnen schrijven.... Helaas kan ik nog geen
foto's plaatsen.
Omdat morgen erg vroeg wordt, ga ik nu stoppen .....gauw even verder met inpakken en dan slapen, het is inmiddels al weer tien uur geweest.

• 28 Juli 2008 - 17:36

Ar:

Lieve oA,tI,pa,ma!

Dat klinkt allemaal erg interessant en leuk (behalve dan dat pa onwel werd en niet meer mocht doorlopen...).
    Veel plezier in PEK en hopelijk lopen jullie dan wél alle 3 over de muur+finish!

-xxx- Ar

• 28 Juli 2008 - 19:05

MiMPJe:

Haloaa Chinaaa gangers!
    Jaa wat vervelend om te lezen over oTjak, maar gelukkig gaat het wel weer met hem..
    Fijne tijd in Beijing, tot het volgende verhaal!
    xMiMPJe

• 28 Juli 2008 - 20:39

Marie Christine:

Oh jee, oom Tjak..last van uw darmen? toch niet van het Paradijs?
    Nou dan heeft tante Em een leuk maatje erbij!

geniet ervan en hoop snel weer iets van jullie te horen!

XMC